Diş Eti Tedavileri 2018-01-31T01:36:39+00:00

Diş Eti Tedavileri

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi

Diş eti, dişin etrafını saran ve onu korumakla görevli olan bir dokudur. İnsandan insana değişmekle birlikte genelde gül kurusu pembe renkte olurlar. Diş eti çekilmesi genetik rahatsızlıklar, diş taşları ya da yanlış uygulanmış köprülerden kaynaklanabilir. Diş kemiği zamanla bakterilere bağlı olarak derinlere doğru erir ve diş etleri de onu takip eder. Bu sayede diş eti çekilmesi başlamış olur.
Diş eti çekilmesinin sebepleri arasında en çok yer alan diş hastalıkları ve diş taşlarıdır. Diş taşları düzenli olarak temizlenmezse dişin derinliklerine doğru inerek kendine yer açmaya başlarlar. Bu sıkıntılar erken süreçte tedavi edilirse diş eti çekilmesi gibi bir sorunla karşılaşılmaz. Geç kalmış tedavide ise çene kemik erimesi ve diş kayıplarına dahi yol açabilir. Yapılan istatistikler sonucunda diş eti çekilmesi nedeniyle ortaya çıkan diş kayıplarının, çürükler nedeniyle oluşan diş kayıplarından daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır.

Diş eti çekilmesinin nedenleri nelerdir

• Yaşlanma
  • Sürekli olarak diş sıkma ve gıcırdatma
  • Diş taşı ve bakteri plağı oluşumu
  • Çarpık ve düzensiz dişler
  • Diş eti iltihapları
  • Cerrahi yaralanmalar
  • Dudak ve yanak kas bağlantılarının diş etlerine yakınlığı
  • Dişlerin arasını kürdan, iğne gibi malzemelerde çok fazla karıştırmak
  • Sigara içmek
  • Kötü beslenme
  • Şeker hastalığı
  • Ağız içinde meydana gelen yaralar
  • Kalp ilaçları, anti depresanlar ve doğum kontrol hapları
  • Menopoz ve hamilelik gibi nedenlerden dolayı meydana gelen hormonal değişmeler
  • Stres, gibi nedenler diş eti çekilmelerinin yaşanmasına sebep olmaktadır.

Diş eti çekilmesi tedavisi

Dişeti çekildikten sonra tekrar yerine getirilmesi biraz zordur. Bu noktada yapılan ilk tedavi diş etinin daha da çekilmesini engellemek içindir. Diş eti çekilmesine sebep olan her ne ise örneğin diş taşları diş plağı gibi, dişten kazınarak temizlenir. Bakterilerin dişte oluşturduğu ve dişeti çekilmesine neden olduğu tabaka dişten sıyrılır ve dişetlerinin tekrar dişlere yapışması sağlanır. Dişetleri çekilmesine bir çok sebep vardır ve bu etkenlerin de tedavileri de etken neyse onları ortadan kaldırmaya yönelik yapılmalıdır ki ileri amaç diş eti çekilmesini durdurmak ve ve çekilen dişetini ilave tedaviler veya operasyonla eski dişeti konumuna sağlıklı bir şekilde geri getirmektir.

Dişeti çekilmesi ileri seviyedeyse ve dişetini eski sağlıklı haline geri getirmek isteniyorsa,bir başka tedavi yöntemi olan ağzın başka yerlerinden yumuşak doku alınarak, dişeti çekilmiş olan bölgeye kaydırmak veya nakil yapmak prensibine dayanır ki bu sayede dişetine eski görüntüsü kazandırılabilir. Bu hastalığın yani dişeti çekilmesi hastalığının ismi paradontozdur ve eğer tedavi edilmezse diş kayıplarına ve diş çevresi kemik erimesine de neden olur.

Diş eti Perdesinin Alınması (Frenektomi) Operasyonu

Bu operasyon bilinen ismiyle frenektomidir. Aşırı büyümüş olan dişeti perdesinin alınması operasyonu dişeti ile dil ve yanak arasında bulunan bir dokunun aşırı büyük olmasından ve bunun normal boyutlara getirilmesinden doğmuş bir operasyondur. Bu aşırı büyümüş dişeti üst ve alt orta keser dişlerde, dilin altında ve arka dişlerin arasında bulunur.

Aşırı büyümüş dişeti perdesi alınmazsa sonuçları neler olur

Dilin altında bulunan fazlasıyla büyük ve kalın olan dişeti perdesi konuşma bozukluklarına yol açar hatta peltekliğe de yol açabilir. Dişetine tutunan dişeti perdesi, dişeti çekilmesine neden olur. Diş eti çekilmesi diş çürümesini, estetik bozulmaları ve diş hassasiyetini beraberinde getirir. Bazı durumlarda, dişeti perdesi, diş çapraşıklığına da yol açar. İmplant çevresindeki dişetini tutan dişeti perdesi aynı zamanda implant kaybına ve kemik erimesine de yol açabilir. Dişlerde güçsüzlüğü ve ağız sağlığında sıkıntılara yol açar.
Aşırı büyümüş dişeti perdesi, dişeti çekilmesi ve kemiğin erimesine de yol açıp dişin kaybına da yol açabilir. Hareketli protez kullanan insanlarda, protezin sürekli oynaması ve yerinde durmaması da dişeti perdesinin aşırı büyük olmasından kaynaklanan bir durumdur.

Aşırı büyümüş dişeti perdesinin tedavisi nedir

Gelişen teknoloji, teknik ve uygulamalarla küçük bir lazer operasyonuyla aşırı büyümüş dişeti perdesi alınır ve düzeltilir. Lazer işlemi sonrasında enfeksiyon ihtimali çok daha azdır. İşlem sonrasında dikiş atılması gerekmeyebilir ve daha sonra dikiş alınması gibi acı gerektiren bir işlem de olmaz. Eğer alınacak olan dişeti perde (tendon-lif) büyükse cerrahi işlemi uygulayan doktor tarafından gerekirse dikiş atılabilir. Yapılan operasyon, estetik bir operasyondur, sonrasında hiçbir şekilde iz kalma olasılığı çok düşüktür.

Daimi Sinir Hasarı Operasyonu

Sinir hasarı nedir

Çene ve yüz bölgesinde bulunan sinirlerin çevrede bulunan dokular tarafından baskıya uğraması ve implant gibi diş materyallerinin yerleştirilirken sinirlere hasar vermesi sonucunda sinirler işlevlerini daimi veya geçici olarak kaybederler. Bu da duygu kaybı, ağrı, uyuşukluk ve güçsüzlük gibi fonksiyonların kaybına neden olur. Kısmi yüz felci de denilebilir. Bu noktada temel problem, sinirlerin herhangi bir nedenden baskıya ve hasara uğramasıdır. Sinir hasarı az durumda ise ilaç tedavisiyle önüne geçilebilir. Fakat sinirin kopması, kısmen ya da tamamen gerçekleşmişse cerrahi yöntemlere başvurulmalıdır. Yapılan cerrahi işlem, sinirleri birbirlerine uç uca bağlayarak her iki ucun da birbirine temas etmesini sağlayarak sinirlerin eski işlevlerini geri getirmesini sağlamaktan ibarettir. Bu operasyon sonrasında duyu artışı, yüz kaslarının yeniden güçlenmesi, sıcak – soğuk his algısının geri gelmesi ve yüz mimiklerinin geri gelmesi amaçlanır.

Sinir hasarı tedavisi

Çoğu durumda sinir hasarı tamamen tedavi edilebilir. Sinir hasarı belirtileri, ancak tedavilerle azaltılabilir. Sinir hasarı çoğunlukla ilerleyici olduğu için tedaviye bir an önce başlamak gerekir. Bu şekilde sinir hasarının verebileceği kalıcı hasar ortadan kaldırılmış olur. Genellikle sinir hasarı tedavisinin amacı, en alttan gelen rahatsızlığı çözerek, bütün sorunu gidermeye çalışmaktır. Sinir hasarı tedavisi şu şekilde yapılabilir;

• Şekeri olan hastaların kan şekeri düzeylerinin ayarlanması
  • Beslenme yetersizliklerine dikkat edilmesi
  • Sinir hasarına neden olan ilaçların hastalara verilmemesi
  • Sinirlere cerrahi yöntem ve fizyoterapi uygulamak
  • Koşulları daha da iyileştirmek için ilaç tedavisine başlanması, sinir hasarı tedavisinde yapılması gereken ilk şeylerdir.